четвъртък, 29 ноември 2012 г.

Ревю на романа "Хора" от Нина Камбурова

    Не бях чела книга поне от половин година, а хубава книга- от дълго време... И чета ли чета, добре, че детето ми е кротко и добро и си заспива самичко. Чета и съм безкрайно щастлива - прекрасна интелигентна книга, написана с много обич, силна и непоклатима вяра, с хъс и неуморима увереност, че с принципите си си на верен път... Част от описаната действителност ми е много позната, друга не толкова, но редовете поглъщат и описаното е истинско, живее си там някъде, има такива хора там някъде, и това ме прави колкото щастлива, толкова и тъжна. Дали пък някои от героите не ви напомня на вас самите? Може би споделяте някои от принципите? Дали пък някога не сте правили или мислели нещо, от което ви е срам сега? Не мисля, че книгата е огледало или е написана да осъжда- малки истинки се крият зад всеки ред. Истински роман, прекрасна книга!
      И така те окрилява всичко написано, че дори и когато вярата в доброто започва да се отдалечава и да усещаш че си напът да я загубиш, то всеки ред от книгата те вика, нежно шепти и приканва да не се отказваш, а да обичаш, да се опитваш, да живееш, да обичаш, да вървиш напред, да обичаш...
       Не започвайте да четете книгата с очакването, че ще се съгласите с всичко написано, разбира се, това не е възможно, всеки изпитва, изживява и усеща по свой уникален начин, но докато четете, ще откриете много истини, семпли, простички, не украсени, силни истини.
С две думи: "Спасение дебне отвсякъде."



1 коментар: